Širdies sveikatos rizikos veiksnių dieta, Kardiolita - privati ligoninė ir poliklinika | KARDIOLITOS KLINIKOS


Pakoreguota mityba — lengviausias būdas sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką Shutterstock Lietuvoje kasmet nuo širdies ir kraujagyslių ligų miršta apie 23 tūkst.

ar įmanoma išgydyti hipertenzijos apžvalgas produktų, skirtų 3 laipsnių hipertenzijai

Šias ligas sukeliantys veiksniai daugumai gerai žinomi, tačiau, kaip rodo statistika, ignoruojami — mirtingumas pastaraisiais metais nemažėja. Širdies ir kraujagyslių ligų priežastys Pagrindiniai širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksniai, kaip sako gydytojai, yra visiems puikiai žinomi, netgi banalūs: reikėtų išskirti rūkymą, padidėjusį kraujospūdį ir cholesterolio koncentraciją kraujyje, blogus mitybos įpročius ir nepakankamą fizinį aktyvumą.

Nemažą įtaką šių ligų vystymuisi turi antsvoris, nutukimas, cukrinis diabetas, stresas ir piktnaudžiavimas alkoholiniais gėrimais. Pasaulio sveikatos organizacijos ekspertai apskaičiavo, kad vidutinis arterinio kraujo spaudimo, cholesterolio koncentracijos kraujyje sumažinimas, metimas rūkyti gali daugiau negu dvigubai sumažinti sergamumą širdies ir kraujagyslių ligomis.

Mūsų draugai

Tačiau tikriausiai sutiksite, kad sveika ir subalansuota mityba — pats paprasčiausias ir greičiausias būdas pasiekti trokštamų rezultatų. Blogi mitybos įpročiai lemia ir svorio augimą, ir didėjančią cholosterolio koncentraciją kraujyje.

Ne kiekvienas žalingų įpročių turintis rūkantis, vartojantis alkoholį žmogus gali greitai ir be vargo jų atsikratyti, o prisiversti sportuoti, širdies sveikatos rizikos veiksnių dieta nepasižymite stipria valia, taip pat nėra lengva.

Pradėti maitintis sveikiau — daug paprasčiau, tačiau tai — tik pirmasis žingsnelis sveikesnio gyvenimo būdo link.

  1. Sveiki širdžiai pasirinkimai kiekvienam ir visur!
  2. Profesorius Rimvydas Šlapikas apibendrina svarbias ypatybes, būdingas aterosklerotinei ligai: šios ligos išsivysto pakankamai anksti; iš dalies įtakota genetikos; įtakoja ir gyvensena; lengvai diagnozuojama.
  3. Dieta ir hipertenzijos gydymas

Nuo ko pradėti? Valgykite reguliariai.

Kardiologija Mityba nėra panacėja nuo širdies ir kraujagyslių ligų Širdies ir kraujagyslių ligos jau daugelį metų yra pagrindinė mirtingumo priežastis Lietuvoje. Prieš penkerius metus šios sistemos ligos sudarė beveik pusę vyrų ir ir daugiau nei pusę moterų mirties priežasčių. Deja, neretai dėl tokios gyvenimo baigties atsakingi patys žmonės. Lietuvoje atitinkamai buvo 54,6, o ES — 46 šimtui tūkstančių gyventojų.

Suaugusiesiems geriausia valgyti tris kartus per dieną, pridedant porą užkandžių tarp pagrindinių valgymų.

Pertraukos tarp pagrindinių valgymų neturėtų būti ilgos, nes tai gali paskatinti persivalgymą.

MITYBA - Sveikas Žmogus

Stebėkite save — po valgio turėtumėte pasijusti sotūs, tačiau per daug neapsunkę. Palikite lėkštėje vietos daržovėms, nepamirškite vaisių.

hipertenzija vaikų tipams hipertenzija 1 laipsnis yra

Kaskart pietaudami ir vakarieniaudami įsidėkite daržovių veiksmingos priemonės hipertenzijai gydyti nėra draudžiamos, tačiau piktnaudžiauti jomis nederėtų — tuo labiau, kad alternatyvų tikrai netrūksta. Vaisiuose ir daržovėse esantys antioksidantai stabdo aterosklerozės vystymąsi, skaidulinės medžiagos jų gausu rupioje duonoje, kepiniuose su sėlenomis skatina žarnyno veiklą, pektinai suriša cholesterolio turinčias tulžies rūgštis.

Neatsisakykite riebalų. Riebalai sudaro svarbią mitybos dalį ir yra būtini organizmui — jie suteikia energijos, padeda pasisavinti vitaminus A, D, E ir K. Tačiau riebalai neturėtų sudaryti daugiau nei 20—30 proc.

Pakoreguota mityba – lengviausias būdas sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką

Rinkitės kuo įvairesnį maistą. Į savo kasdienį racioną reikėtų įtraukti produktus iš skirtingų maistinių grupių: grūdines kultūras, daržoves ir vaisius, pieno produktus, daug baltymų turintį maistą mėsą, žuvį, kiaušinius ar ankštines kultūras bei sveikatai naudingus riebalus.

Šių ligų naštą galima sumažinti žinant rizikos veiksnius, pakeitus gyvensenos įpročius.

Maistą dažniau troškinkite ir virkite, o ne kepkite. Venkite cukraus. Daug cukraus turinys produktai nepasižymi maistine verte, tačiau turi daug tuščių kalorijų, didina širdies sveikatos rizikos veiksnių dieta, metabolinių sutrikimų ir dantų ėduonies riziką.

Vienas iš didžiausių širdies ligų rizikos veiksnių — nutukimas Siųsti draugui: Skaitykite forume: Dalintis: Statistika rodo, jog širdies ir kraujagyslių ligos Lietuvoje šiuo metu sudaro apie 54 proc. Tarp priežasčių, sukėlusių jų epidemiją, gausu rizikos veiksnių, kurių būtų galima išvengti. Naujausi tyrimai įrodė, kad vienas iš metabolinio sindromo simptomų — nutukimas - yra nepriklausomas šių ligų rizikos veiksnys, t. Todėl šiek tiek plačiau apie veiksnius, skatinančius nutukimą, nutukimo laipsnius, įtaką širdies ligų atsiradimui, nutukimo gydymą ir profilaktiką.

Nesiblaškykite, sutelkite dėmesį tik į maistą. Suvartojamo maisto ir jo kiekio stebėjimui bei ramiam valgymui ypač trukdo įvairūs pašaliniai dirgikliai: nuolat įjungtas televizorius, kompiuteris, telefonas, skaitiniai ir t.

Susijusios ligos

Keiskite mitybą po truputį. Nereikia persitempti, prievartauti savęs ir valgyti tam tikrą produktą vien todėl, kad tai — sveika. Teikite pirmenybę natūralumui.

Ką reikia žinoti apie cholesterolį?

Mažiausiai apdoroti produktai — daržovės, vaisiai, kruopos, riešutai, sėklos, žuvis, mėsa ar kiaušiniai — bus naudingesni sveikatai negu smarkiai apdoroti tokie kaip dešrelės, rafinuotų miltų bei cukraus gaminiai ir pan. Tinkami ir netinkami produktai žmonėms, norintiems sureguliuoti bendrą cholesterolio kiekį kraujyje Rekomenduojami produktai: Žuvies taukai, šaltųjų jūrų žuvys pvz.

hipertenzija kaip civilizacijos liga hipertenzija skirtingas slėgis

Nerekomenduojami produktai: Riebi mėsa kiauliena, žąsiena, antiena ; Gyvulinės kilmės riebalai vegetarizmas ir hipertenzija, sviestas, grietinė, grietinėlė, riebus jogurtas ; Riebios, rūkytos mėsos gaminiai dešros, kumpiai, dešrelės ir t.

Vien mitybos įpročių keitimo nepakanka Cholesterolio kiekio padidėjimo hipercholesterolemijos gydymas apima rizikos veiksnių šalinimą mitybos korekcijas, žalingų įpročių atsisakymą, fizinio aktyvumo didinimą, gretutinių ligų gydymąo jeigu tai nepadeda — skiriamos medikamentinės priemonės: statinai slopina cholesterolio sintezę organizmefibratai aktyvina riebalų skilimątulžies rūgšties surišikliai skatina jų pasišalinimą su išmatomisnikotino rūgštis reguliuoja riebalų apykaitą.

Pakoreguota mityba – lengviausias būdas sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką | baltijoskelias30.lt

Tiems, kas netoleruoja statinų, galima rinktis augalinės kilmės preparatus su monakolinu K pavyzdžiui, MOCARD — jo sudėtyje esantis monakolinas K padeda palaikyti normalią cholesterolio koncentraciją kraujyje, gudobelės lapų ir žiedų ekstraktas — normalią kraujotaką, sukatžolės žolės ekstraktas — širdies veiklą ir kraujotakos sistemą, vitaminas B1 — širdies veiklą. Įrodyta, kad monakolinas K mažina cholesterolio kiekį lygiai taip pat, kaip ir sintetiniai statinai.

Partnerių turinys.